Brev:
Allomin 1 eller 2
9. september 2015
Alder:
6 mdr.
Allomin 1 eller 2
Hej Helen
Min datter er nu 6 måneder og jeg har de sidste par dage givet hende Allomin 2 i stedet for Allomin 1, da jeg har opfattet det sådan, at man skifter til 2'eren når barnet bliver 6 måneder. Det har dog resulteret i, at hun har drukket meget mindre mælk de sidste par dage. Da hun fik Allomin 1 drak hun ca 1000 ml og fik derudover 2-3 mindre portioner grød og mos. Efter skiftet har hun drukket cirka halvdelen af hvad hun plejer.
Mætter Allomin 2 mere end 1?
Kan jeg fortsætte med 1'eren, hvis hun virker til at trives med denne? Hun blev jo ammet fuldt ud til hun var 4 måneder - kan det være derfor hun fortsat trives fint på Allomin 1, da det mætter mere end modermælk og hun kun har fået det et par måneder?
Hvis jeg fortsætter med 1'eren, hvornår ved jeg så hvornår jeg bør skifte til 2'eren - hvilke tegn skal jeg kigge efter?
Venlig hilsen
Iben